PLS - PROGRAMMERING MED DATAMASKIN.

 

 

 

Du bør gjøre deg kjent med GX DEVELOPER ved å lese om programmeringen under tipsene på framsiden i dette emneheftet. Legg denne beskrivelsen av programmet på arbeidslinjen når du arbeider med disse oppgavene.

 

TIPS.:

Oppgave  b1   Og-funksjon

Tegning til oppgavene.

Oppgave  b2   Bruk av merker

Bruk av dataprogrammet

Oppgave  b3   Krets

 

Oppgave  b4   RS-vippe

 

Oppgave  b5   Program med tidsledd

 

Oppgave  b6   RS- vippen slukker etter tid.

 

Oppgave  b7   Blink

 

Oppgave  b8   Bruk av blink

 

Oppgave  b9   Sekvens med tidsstyring

 

Oppgave b10  Teller

 

Oppgave b11  Bruk av teller

 

Oppgave b12  Motorstyring med PLS

 

 

 

Når du har prøvd disse funksjonene, bør du fortsette i opplegget ved å lage noen programmer.