PLS - PROGRAMMERING MED DATAMASKIN.

 

 

 

Du bør gjøre deg kjent med GX DEVELOPER ved å lese om programmeringen under tipsene på framsiden i dette emneheftet. Legg denne beskrivelsen av programmet på arbeidslinjen når du arbeider med disse oppgavene.

 

TIPS.:

Oppgave  b1   Og-funksjon

Tegning til oppgavene.

Oppgave  b2   Bruk av merker

Bruk av dataprogrammet

Oppgave  b3   Krets

 

Oppgave  b4   RS-vippe

 

Oppgave  b5   Program med tidsledd

 

Oppgave  b6   RS- vippen slukker etter tid.

 

Oppgave  b7   Blink

 

Oppgave  b8   Bruk av blink

 

Oppgave  b9   Sekvens med tidsstyring

 

Oppgave b10  Teller

 

Oppgave b11  Bruk av teller

 

Oppgave b12  Motorstyring med PLS